۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۱۰۶۵۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

فعالیت ۸۳۰ مبلغ ثابت در خراسان جنوبی | لزوم توجه مبلغان به رونق تولید

فعالیت ۸۳۰ مبلغ ثابت در خراسان جنوبی | لزوم توجه مبلغان به رونق تولید
حجت الاسلام رضایی گفت: ۸۳۰ مبلغ ثابت و دائمی در استان با عناوین مختلف وجود دارند و به فعالیت تبلیغی می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: روز یکم تیرماه به عنوان سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) نام‌گذاری شده است.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از رویش‌های بسیار پربرکت انقلاب اسلامی است که فعالیت خود را از روزهای ابتدایی انقلاب آغاز کرد و در سال 60 به فرمان امام راحل این سازمان تاسیس شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در دوران دفاع مقدس فعالیت بی نظیری داشته و در تمام اعزام‌های روحانیون و مبلغان به جبهه‌ها و کمک به جبهه‌ها تلاش می‌کرد.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای اثبات تمدن اصیل است، تصریح کرد: تبیین اسلام ناب، ایجاد امید در میان مردم و مهندسی زیست بوم فرهنگی تبلیغی انقلاب اسلامی و هم افزایی و همسویی بین دستگاه‌های فرهنگی یکی از اهداف سازمان است.

وی با بیان اینکه امروز به دنبال تمدن سازی اسلامی هستیم و این تمدن سازی اسلامی نیز مقدمه‌ای برای ظهور است، ادامه داد: تمام توجه سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد انقلابی به فرمایشات ولی فقیه زمان مقام معظم رهبری است و آنچه در فرمایشات رهبری بیان می‌شود به دنبال عملیاتی کردن آن هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و رونق تولید دو اولویت اصلی ما است، خاطرنشان کرد: در سطح کشور اقشار تاثیرگذار در رابطه با چگونگی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب آموزش دیدند و در استان نیز کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتیدی از قم و تهران برگزار شده است.

حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: مُبلغان باید به رونق تولید و فرمایشات مقام معظم رهبری توجه داشته باشند و رونق تولید نباید تحت الشعاع برخی از مسائل قرار گیرد چرا که رونق تولید می‌تواند ما را از ذلت و منت دیگران رها کند.

وی با بیان اینکه همه تلاش این است ایجاد امید در جامعه انقلابی و قطع امید از دشمنان داشته باشیم، افزود: بحث مردم سالاری فرهنگی و مردم سازی تبلیغ دین یکی از سیاست‌های سازمان است و همه مردم باید مُبلغ دین شوند؛ امروز فضای مجازی می‌تواند در اختیار تبلیغ دین قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های فرهنگی سازمان با پیوست اجتماعی همراه خواهد بود، گفت: حضور روحانیون در جریان سیل و اردوهای جهادی بی نظیر بوده است.

وی بیان کرد: به دنبال مسجد محله محور و محله مسجد محور هستیم که در کنار آن نیز برای هر محله، امام محله باید مشخص شود که تاکنون کارهای مقدماتی توسط سازمان امور مساجد انجام شده و در سیاست کلان حرکت ما به سمت مسجد در طراز اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه 266 پایگاه اوقات فراغت در سطح استان توسط سازمان تبلیغات اسلامی فعال است، عنوان کرد: سالانه بیش از 130 مشاوره تحصیلی و 600 امام جماعت به مدارس استان اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: 830 مُبلغ ثابت و دائمی در استان با عناوین مختلف وجود دارند و حدود 6 هزار نفر روحانی بومی و غیربومی نیز سالانه در مناسبت‌های ملی و مذهبی در استان به فعالیت تبلیغی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه 71 هزار و 585 روز تبلیغ در سال در استان شکل می‌گیرد، گفت: 565 نفر روحانی در مدارس، یک هزار و 326 هیأت مذهبی، یک هزار و 587 مداح، 79 مؤسسه قرآنی، 172 خانه قرآن روستایی و 45 خانه قرآن شهری در استان وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: 200 محفل قرآنی طی سال در استان برگزار می‌شود و 800 دوره آموزشی نیز در حوزه قرآن و رشته‌های قرآنی برگزار شده که 14 هزار نفر در این دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سالانه 3 هزار گواهینامه قرآنی در استان صادر می‌شود، بیان کرد: همچنین 2 هزار و 84 مسجد در استان فعال است و 221 خانه عالم در استان وجود دارد که از این تعداد 190 خانه عالم تجهیز و تکمیل و در حال بهره برداری و مابقی در حال ساخت هستند و 40 خانه عالم دیگر نیز در نوبت ساخت قرار دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری 5 هزار و 612 گفتمان دینی طی سال در مدارس و مساجد خبر داد و گفت: تعداد چهار مدرسه علوم و معارف صدرا در استان وجود دارد که از این تعداد یک مدرسه دخترانه در بیرجند و سه مدرسه پسرانه در بیرجند، طبس و نهبندان است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات